Jak rozpocząć sprzedaż internetową w Niemczech
Ze względu na pandemię koronawirusa, przedsiębiorcy stanęli przed koniecznością podjęcia strategicznych decyzji co do dalszego rozwoju swoich firm. Nagle – ze względu na liczne obostrzenia – okazało się, że stacjonarna sprzedaż produktów nie jest możliwa. Aby ratować firmy przedsiębiorcy zaczęli oferować swoje produkty za pomocą internetowych platform.
Dziś stacjonarna sprzedaż jest już możliwa, jednak wiele firm nie zrezygnuje z nowego modelu biznesowego, dodatkowo rozszerzając sprzedaż produktów na inne kraje europejskie, w tym Niemcy.
A oto kilka praktycznych wskazówek na temat rozpoczęcia biznesu e-commerce w Niemczech. Na co trzeba uważać i czego nie robić.
Forma działalności
Przede wszystkim należy zastanowić się nad formą prawną działalności. Polski przedsiębiorca ma możliwość prowadzenia sklepu internetowego w Niemczech za pomocą swojej firmy z siedzibą w Polsce lub założenia niemieckiej spółki np. GmbH (odpowiednik polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością). Forma działalności jest bardzo istotna. Należy wskazać, że niemieccy klienci darzą większym zaufaniem krajowe firmy. W związku z tym jeżeli chcemy zwiększyć sprzedaż na tym rynku, warto zastanowić się nad założeniem niemieckiego podmiotu prawnego.
Impressum
Zgodnie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta